יום שני, 9 בספטמבר 2013

אז מה יעבוד לנו בשנת 2014



אז מה יעבוד לנו בשנת 2014?

אומנם אצלנו כבר נפתחה שנה עברית החדשה אולם מרבית  עיני העולם נשואות לשנת 2014 וסביר להניח שבעלי העסקים ,מקדמי אתרים ומשווקים למיניהם כבר מתחילים לבדוק ולסקור את השנה החולפת בכדי לקבוע את מידת הכדאיות של אסטרטגיות השיווק ובכללן קידום אתרים בגוגל.
ברוב המקרים נמדדים אנשי קידום אתרים ע"י שיפור הביצועים של האתר במיקומים בתוצאות החיפוש לגבי מילים מסוימות ולגבי שיפור ה- ROI. ברוב המקרים נעזרים אנשי קידום אתרים באינפורמציה המגיעה בעיקר מתוך גוגל אנליטיקס על ידי התבוננות בתוצאות שגוגל אנליטיקס מציג לגבי הכניסות מהאורגני.
מה שמקדמי אתרים ואנשי שיווק באינטרנט לא לוקחים בחשבון הוא שהתמונה שמציג גוגל אנליטיקס אינה שלה ויכולה להביא למסקנות לקויות.
אז לפני שממהרים להסיק מסקנות חשוב להקפיד ולהתחשב בכמה דברים:
מגמות משתנות ויש להתאים את אסטרטגיות קידוםאתרים ושיווק האתר לתנאים עכשוויים ולא רק כפי שהם משתקפים מהתוצאות של השנה שעברה.
בשנה שעברה גוגל העבירה שורה של שינויים מאוד משמעותיים במנוע החיפוש שלא בהכרח ישפיעו על התנועה לאתר באותו האופן כפי שהשפיעו בשנה האחרונה.
על כן, חשוב להתעדכן ולהתאים את השיטות לקידום אתר כך שיתאימו לרוח התקופה. יש לזכור שקידום אתרים הוא הליך דינאמי ומשתנה ומה שעבד נכון לשנת 2013 לא בהכרח יעבוד ל 2014. מעבר למנוע החיפוש חשוב מאוד לבדוק את השינויים בצריכת הגולשים ולהתאימם בהתאם למגמות הצריכה בשווקים. לפני שמחליטים בוודאות על האסטרטגיה יש לבדוק את המתחרים ולנסות לנבא את הכיוונים שלהם.
כבר הוזכר קודם לכן, שהנתונים המופקים מגוגל אנליטקס אינם לגמרי נכונים ואחת הסיבות היותר פופולאריות השנה הייתה אותם נתונים שגוגל לא הצליחה להטמיע כתנועה אורגנית ובעצם מקורם מגולשים בדפדפן הספארי של אפל. לכן, חשוב שתזכרו שאולי חלק לא מבוטל מהכניסות לאתר שלכם הוא אורגני ואין אפילו באפשרותכם לדעת. נכון, הנושא טופל אך עדיין כאשר מסתכלים על הנתונים של כל השנה שעברה אין דרך לקבוע בוודאות את מידת התנועה האורגנית. אפשר לנסות לקבל תמונה קרובה למציאות ע"י חיתוך של התנועה המגיעה ממערכות ההפעלה של iOs5/6 והוספתה לנתונים האורגניים המוצגים תחת חיתוך אורגני בלבד.
לא מעט אתרים מקבלים תנועה המוצגת באנליטקס כ not provided ואז אין באפשרותם לדעת בוודאות מהן אותן מילות מפתח המביאות את מרבית התנועה לאתר. נכון, אין באפשרותנו לנחש אולם סביר להניח שחיפושים ומיקומים של מילות מפתח הקשורות בתחום האתר יוכלו להציג לנו את האפשרויות השונות הקיימות (האומנם לא במידת וודאות מלאה אך מכוונת).
השנה מנוע החיפוש של גוגל עבר שינויי ומתהפוכות רבות וכמעט אין אתר אשר שינויים אלו לא נגעו לו בין אם לטובה ובין אם לרעה. בכל מקרה קשה מאוד להסיק מסקנות חד משמעיות לגבי התנועה האורגנית ולגבי מיומנותי יו של מקדם האתרים לפי התוצאות של שנת 2013. לא מעט אתרים נענשו בשנה האחרונה דווקא על אסטרטגיות קידום ישנות אשר התאימו עד לאותם שינויים מרחיקי לכת במנוע החיפוש של גוגל. חשוב עם כן להיות ריאליים ולא לצפות ליותר מידיי אף מקדם אתרים אינו קוסם ותהליכי קידום הם עבודה מתמשכת ומשתנה תמידית.
אחד השינויים הבולטים ביותר בתוצאות החיפוש הוא החיפוש הלוקאלי – לגוגל יש את הדרך לדעת מהיכן בדיוק מתבצע החיפוש ועל כן היא יכולה להתאים את תוצאות החיפוש בהתאם. לכן, חשוב להקפיד ולהטמיע את כל אותם פרמטרים הנותנים אינדיקציה למיקום העסק וכך להבטיח שהאתר יעלה גבוה בתוצאות החיפוש המקומיות. אולם בו זמנית לא להזניח את הקידום הגלובלי שאינו קשור בהכרח למיקום גיאוגרפי.
סיגנאלים חברתיים חשובים מאי פעם וגוגל "קוראת" את מה שיש לגולשים לספר. לכן חשוב ליצור דינאמיקה חברתית עם הגולשים ולאפשר חיבור אופטימאלי של האתר לרשתות החברתיות הקיימות והרלוונטיות לעסק.
והכי חשוב, לא להשתמש בטכניקות קידום ישנות – חשוב לדבוק בהמלצות של גוגל ולהיות ערים לשינויים המתבקשים.
לסיכום, אף אחד אינו נביא ואין דרך אחת מדוייקת להבין את הנתונים אבל מה כן? חשוב לראות את התמונה בשלמותה ולהבין שמה שקרה בשנה החולפת היה טלטלה מאוד משמעותית עבור מנהלי האתרים והמקדמים. חשוב להסתכל על הנתונים מהשנה שעברה בדרך יותר הוליסטית ובהתחשב בכלל התנועה לאתר ולמיקומים המשתנים בתוצאות החיפוש. ומעל הכל לפעול ע"פ ההמלצות החדשות לגבי תוכן איכותי (באמת), סיגנאלים חברתיים (איכותיים באמת) ועל הטמעה נכונה של האתר אם שאר המוצרים של גוגל ושל הרשתות החברתיות החברות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.