יום חמישי, 24 בנובמבר 2011

להשקיע בעמודי גוגל פלוס


גוגל פלוס

  להשקיע בעמודי גוגל פלוס


בימים אלו עושה גוגל מאמצים רבים לסינרגיה וטשטוש הגבולות בין מנוע החיפוש והרשת החברתית שלה. בשל אותם שינויים מומלץ מאוד, בעיקר עבור חברות ובתי עסק לעקוב אחר השינויים ולבדוק מהן האפשרויות העומדות בפניהם לחיזוק שם המותג ולהתקשרות ישירה עם קהל היעד שלהם. יש לשים לב, לזהות ולהבין בעיקר את אותם שינויים במרחב החברתי. מעקב אחר שינויים אלו יאפשר את מינופם לטובת העסק.

לאחרונה הצהירה גוגל על האפשרות לפתוח דפים עסקיים ברשת החברתית גוגל+. "אנשים רבים וודאי חושבים שיש להם פעילות ברשתות חברתיות מתחרות כמו פייסבוק  וטוויטר אז למה עוד רשת חברתית, עוד מאמץ בנוסף על מאמצי קידום אתרים ושיווק נוסף ברשת? השאלה כמובן הגיונית בהתחשב בזמן ובמשאבים שיש להשקיע בכדי לתחזק את כל הערוצים החברתיים הללו בנוסף לעלויות קידום אתרים והוצאות שיווק נוספות, על פני השטח דפי גוגל+ נראים סתם כמו עוד דפיי פייסבוק המבוססים על משתמשים. אולם להבדיל, לדפי גוגל+ ישנם אלמנטים ייחודים המבדילים אותם לפחות כרגע מדפים ברשתות המתחרות.ואם משקיעים בשיווק באינטרנט, קידום אתרים בגוגל ורשתות חברתיות כדאי לשקול להוסיף את השחקן גוגל פלוס

מעט משתמשים – שומעים אותך יותר

לגוגל יש בסיס משתמשים קטן בהרבה בהשוואה לפיסבוק (40 מיליון לעומת 800 מיליון משתמשים) אך עדין אין להתעלם ממנו. מספר משתמשים קטן יותר מאפשר מרחב רחב יותר שכן "רעש הרקע" קטן יותר. פייסבוק הוא אריזה אחת גדולה ומשותפת של כל העדכונים האחרונים כמו ידיעות, משחקים, ימי הולדת, תמונות ועוד. בגוגל+ לעומת זאת העדכונים מקוטלגים לפי נושאים: מקצועיים, חדשותיים, תעשייתיים ועוד. בשל זאת חברות ומותגים יכולים ליצור קשר ישיר יותר עם קהל היעד שלהם.
העדר שחקנים רבים מייצר לך כעסק נוכחות בולטת יותר ולפיכך יותר הקשבה למסריך

פונקציונאליות ייחודית

היכולת לבלות ב- Hangout או בשיחות וידיאו/אודיו עם האוהדים היא ייחודית לגוגל+. פונקציונאליות זו מאפשרת לחברות להתקשר ישירות לקהל האוהדים בכדי לשוחח איתם, לקבל משוב ולספק תוכן ייחודי. דוגמא בולטת שכבר בשימוש היא הלהקה בלייק איי פיס אשר מאפשרת צפייה ישירה בקטעים מחזרות לפני ההופעה שלהם. מערכת ה- Hangout מעניקה להם את האפשרות להתחבר עם האוהדים, לפרסם מידע פנימי על הלהקה ולהודות על התמיכה .

בעתיד יתכן שילוב עם שירותי גוגל נוספים

גוגל בהחלט עושה מאמצים לייחד את שירותיה ולאחד את המוצרים שברשותה ואפשר לומר שגוגל+ בשלה לשילוב מעמיק יותר של השירותים לאיתור מקום, מפות, חיפוש תמונות, ויוטיוב. גוגל החלה במאמצים להשיג זאת בכמה אופנים; אחת הדרכים היא הוספת כפתור 1+ עבור חיפוש תמונות.
זהו כמובן שינוי מאוד משמעותי עבור נראות של חברות מותג בתוצאות החיפוש ברשת החברתית, בתמונות ובתוצאות האורגניות. שינוי זה יאפשר לאותן חברות לפרסם בעיקר תמונות בדף העסקי שלהן בגוגל+ ויותיר למשתמשים לשתף את התמונות.

השימוש בדפי גוגל+ הוא לשיקול דעתן של החברות והוא כמובן תלוי ביצירתיות שיש להן בכדי להגיע לאותו קהל היעד תוך מימוש של מלוא הפוטנציאל שגוגל מאפשרת. ברוב המקרים על החברות להבין בדיוק מיהו קהל היעד, היכן הוא מבלה ברשת ומהוא סוג התוכן אותו הוא צורך לשם השירות. מציאת שיווי המשקל הנכון בין הפרסום וההתקשרות החברתית היא קריטית ליצירת הקשרים והיא תשפיע באופן חיובי על ערוצי שיווק נוספים כמו קידום האתר וקידום ליצירת המכירה.

האם אתם משתמשים בדפי גוגל+ עבור העסק/מותג שברשותכם? אם כן, מהי הדרך בה אתם מתקשרים עם קהל היעד? אם לא מדוע בחרתם לא לפתוח עמוד כזה?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.