יום שני, 14 בנובמבר 2011

כיצד תכני המשתמש משנים את הרשת


כיצד תכני המשתמש משנים את הרשת


·         רשת חברתית היא המקור לתוכן המוזן ע"י המשתמש (user-generated content UGC). לאחרונה צוין ע"י משתמשים שלביקורת גולשים, תוכן מוזן של משתמשים, יש את ההשפעה הגבוהה ביותר על אופי הצרכנות שלהם. גוגל מעריכה את עושר המילים, זמינות וחשיפה ציבורית של תכני משתמשים ומשלבת אותם בתוצאות החיפוש ובתכונות גוגל כמו באתרי: קניות וחיפוש מלונות.
·         בשנה זו יותר מהשנה הקודמת, גוגל משפרת את חווית הגולש כשהיא משלבת את תוכן הגולשים בתוצאות החיפוש ועל ידי כך מאפשרת למשתמשים לסמוך על חוות הדעת ומקלה על קבלת ההחלטות בזמן קניות.
·         עמוד תוצאות החיפוש של גוגל השתנה באופן קיצוני כך שכעת הוא מציג תכונות נוספות עבור החברות הניזונות מהמשתמשים.
שווה לבחון את אבולוציית עמוד תוצאות החיפוש של גוגל על מנת להבין את הנושא יותר לעומק.
אם היינו בוחנים תוצאות חיפוש של מוצר קימעונאי כלשהו מלפני שנה לדוגמא: גוגל הציגה בתוצאות החיפוש תמונות ומחירים אך לא ניתן לראות התייחסות חברתית בתוצאות החיפוש. מכיוון שלא היה ברשותה מידע שהוזן ע"י המשתמשים היא אספה את המידע הזה מאתרים קימעונאים  אחרים כמו אמזון, גאפ, סטייפלס, טרוולוסיטי ואחרים.
באפריל 2010, גוגל מחדירה את חוות דעת הגולשים במקומות שונים בתוצאות החיפוש. בשלב ראשון מוסף הסרגל בצידו הימיני (בתוצאות חיפוש בעברית) של המסך בו מתאפשר סינון התוצאות ע"פ פרמטרים שונים – זמן, חדשות, מקומות, דיונים, בלוגים, אזורים גאוגרפיים ואחרים. בד"כ התוצאה האורגנית הראשונה המוצגת הינה זו בעלת חוות הדעת הטובה ביותר.

כיצד זה משפיע על העסק שלך?

אז מהי השורה התחתונה? גוגל מטמיעה את ההצלחה החברתית לתוך אלמנטים שונים במנוע החיפוש והגלישה באינטרנט. המידע המצטבר, שהינו תוכן גולשים, ממאות מיליוני גולשים בכל יום מניע את חווית החיפוש ומעשיר את תכונות גוגל במקרים של אתרי קניות או חיפוש מלונות לדוגמא.  גוגל סומכת על בתי העסק ביצירת תנועה לאתריהם, וישנם שלבים חשובים שעל העסקים להטמיע בכדי להמשיך ולקבל תנועה מגוגל:
·         ביצוע ייסודי טוב יותר מאחרים: צרכנים מחפשים את המוצר הנכון עבורם לפי המחיר, לפי חווית הגלישה, מספר שלבי המכירה ומשלוח מהיר. גוגל אינה חברה קמעונאית אולם היא מנסה ל"נחש" איך אנשים יתייחסו לאתר עסקים מסוים וכתוצאה אתרים שיעמדו בכללי הייסוד יזכו ליתרון בהשוואה לאתרים מתחרים.
·         הגדלת האיכות ואיכות חוות דעת המשתמשים: חוות דעת הגולשים חשובה עכשיו יותר מאי פעם, כולל זו המגיעה ממכשירים ניידים וזו המתקבלת במחשבים קבועים. יש חשיבות בארגון חוות הדעת גם בעבור מכשירים ניידים באופן שיהיה נוח, פשוט ויעיל לגלישה, עם סיכום והדגשה של היתרונות, חסרונות, והדירוג הממוצע של המוצר.
החיפוש והשימוש חברתי הינם ספירות שונות, משני עולמות שונים, המתחברות במהירה. בעוד גוגל עושה כל שביכולה לצמצם את הפער עם פייסבוק, יהיה חכם מצד המשתמש  לנסות לעמוד בקצב השינויים של גוגל וגם אם לא מדובר באתר מכירות אלה אתר המספק שירותים כמו מהנדס ליקויי בניה , רואה חשבון או מקדם אתרים שווה להכניס לאתר אלמנט של תגובות גולשים שיתנו חוות דעת על השירות – איכות איתורם של ליקויי בניה וביקורת מבנים שנתן המהנדס לבדק בית , תהליך קידום אתרים שסיפק מקדם אתרים , שירותי חשבונאות ושבעות רצון הלקוחות וכדומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.