יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

PR ומיתוסים בקידום אתרים בגוגל

PR  ומיתוסים בקידום אתרים בגוגל


Page Rank  הוא סוג של ציון לאיכות האתר או לפחות נתפס במידה זו או אחרת ככזה ע"י בעלי אתרים כמו גם מקדמי אתרים רבים. גישה זו חוטאת למציאות ולעיתים מטעה כיוון שבמקום שמקדם אתרים יבחן את האתר לעומקו הוא מסתמך על ציון שנותן גוגל על כל הטעויות שהוא עושה.
ה Page Rank מהלך קסם
כיצד קיים קונצנזוס סביב ה  PR  איך יתכן שלא מעט מקדמי אתרים נופלים בו? הסיבה נעוצה ככל הנראה בגורם האנושי :
א.    הפייג רנק הוא אלגוריתם ותיק  וככזה תפס את מקומו 
ב.    הפייג רנק מהווה נתון סטנדרטי להשוואה של אתרים ונוח להסתפק ב"ציון שגוגל נתן " אחרי הכל זה בכ"ז גוגל...
חישוב הפייגרנק מבוסס על תחשיבים שמפורסמים בחלקם אך כמובן לא בצורה המאפשרת חיזוי מלא .כמו כן אי אפשר לומר בוודאות עד כמה מדד זה מתאים לנתון המספרי המוצג בסרגל הכלים של גוגל שכן סרגל הכלים של גוגל מתעדכן פעמים בודדות בהלך השנה ולעומת זאת האלגוריתם עצמו שואב עדכונים בתדירות גבוהה בהרבה.
דווקא בגלל המיתוסים הרבים שקיימים בעולם קידום אתרים לגבי ה   PR חשוב לראות את ה PR בפרופורציה ולהפריך כמה מיתוסים .להלן כמה מהם –
1.    "ה PR  הינה הצבעה של דף אחד על דף שני "- 
זוהי הנחה פשטנית שכן הזרימה של ה- PR  בתוך אתר היא עניין מורכב מאוד הכולל מודל של זרימה  מעגלית וסגורה (כלומר השפעה הדדית בין דפים)  ומצד שני ישנה זליגה של PR החוצה.
בגוגל מדגישים שאין טעם לחבל בזרימה הזאת על ידי פיסול ותכנון ה- PR  וכן אין לחשוש מלתת לינקים מדף שכן גוגל מעריך גם פרגון של קישורים יוצאים
2.    "ה PR  ניתן לאתר שלם" – מיתוס מוטעה. PR הוא מדד של דפים בודדים ולא של אתר. לעיתים אנשים חושבים  ש    PR שניתן לדף הבית שלהם הוא ה PR  שניתן לאתר וגם זה אינו נכון
3.    הפייג רנק"  קשור קשר ישיר לתנועה אל האתר" – לא נכון. ה  PR   הוא מדד תיאורטי שאינו קשור לדרך בה מגיעה  תנועה לאתר
4.     PR" גבוה מעיד כמה גוגל מחזיק מהאתר שלך " לא בהכרח. פייג רנק הוא רק אחד מהרבה גורמים שמשפיעים על גוגל. היום יש אלגוריתמים משמעותיים בהרבה ממנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.